Aktualności

Aktualności Warbud

2017-09-13
I miejsce w konkursie VINCI INNOVATION AWARDS 2017 dla Warbudu

Grupa VINCI, począwszy od 2001 r., co dwa lata organizuje konkurs VINCI Innowacje. Ma on na celu wyłonienie i nagrodzenie nowatorskich projektów, które sprawdzają się i pomagają w codziennej pracy na budowach i biurze. Konkurs promuje takie projekty, które w zamyśle chronią środowisko, ułatwiają pracę, skracają czas wykonania przedsięwzięcia, bądź generują oszczędności.
W tym roku w „Regionie Europa" zwyciężył projekt zgłoszony przez Warbud „Redukcja parcia gruntu na ścianę oporową za pomocą bloków z polistyrenu EPS", w kategorii Sprzęt i Narzędzia.
W historii VINCI INNOVATION, pomysły i rozwiązania Warbudu były nagradzane już kilkakrotnie, jednakże "złoto" w jednej z głównych kategorii zdobyliśmy po raz pierwszy!
8 września 2017 r. w hotelu Hilton we Frankfurcie odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród. Spośród 196 pomysłów zgłoszonych przez spółki działające w Europie w Grupie VINCI, nagrodzono 12 najlepszych w następujących kategoriach: Popularyzacja/Rozpowszechnianie, BHP, Zrównoważony Rozwój, Partnerzy, Transformacja Cyfrowa, Procesy i Techniki, Marketing, Sprzęt i Narzędzia, Zarządzanie.
Jury w uzasadnieniu werdyktu podkreśliło, że po raz pierwszy w Polsce zastosowano przy realizacji obiektu kolejowego bloki styropianowe, które zapewniły stabilność ściany tunelu. Ponadto, technologia łącząca lekki nasyp styropianowy z gruntem zbrojonym, jest mniej czasochłonna niż metody tradycyjne. Innowacja ta może być dostosowana i wykorzystana na każdej budowie w sytuacji, gdy należy szybko i znacząco zredukować parcie gruntu tradycyjnie wykonanego nasypu na konstrukcje oporowe.
Opis zwycięskiej innowacji
W wyniku prowadzenia rozbudowy dworca kolejowego w Gdańsku, firma Warbud napotkała problem kontynuacji budowy ze względu na brak możliwości zasypania gruntem jednej ze ścian oporowych tunelu, usytuowanej wzdłuż dolnej krawędzi istniejącej skarpy. Zagadnieniem do rozwiązania było zaprojektowanie ściany oporowej, która docelowo miała być skrajną ścianą tunelu kolejowego, nad czynną magistralą kolejową. Zaproponowano zastosowanie lekkiego wypełnienia z bloków z polistyrenu EPS do zmniejszenia parcia na ścianę żelbetową. Zastosowano wykonanie odciążenia ściany przy użyciu bloków EPS w dolnej części i gruntu zbrojonego w górnej części. Na podstawie opracowanego projektu wykonawczego wbudowano ponad 6000 m3 bloków EPS. Bez odciążenia ściany oporowej przy użyciu bloków EPS nie byłoby możliwe zachowanie terminów przewidzianych w harmonogramie. Niemożliwe byłoby wręcz kontynuowanie prac przy wykonaniu tunelu kolejowego z powodu braku stateczności konstrukcji.

Serwis internetowy www.warbud.pl wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia i ułatwienia Ci korzystania z jego zasobów. W ustawieniach przeglądarki można w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące cookies.s Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci Twojego urządzenia końcowego. Szczegółowe informacje o celu używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce znajdziesz w zakładce Polityka prywatności.
nie pokazuj więcej tego powiadomienia